Czorsztyn-Niedzica-Trzy Korony

Poprawiono: maj 24, 2018
Utworzono: maj 24, 2018

W środę, 23 maja 2018r., młodzież Prywatnych Szkół Państwa Teresy i Andrzeja Osińskich wraz z opiekunami wybrała się na jednodniową wycieczkę obejmującą trasę Czorsztyn-Niedzica-Trzy Korony. Swoją podróż rozpoczęliśmy słonecznym porankiem, obierając jako pierwszy cel naszej wyprawy ruiny XIV-wiecznego zamku w Czorsztynie, usytuowanego nad Dunajcem, w granicach Pienińskiego Parku Narodowego. Z ruin zamku rozpościerał się przepiękny widok na Jezioro Czorsztyńskie, po którym odbyliśmy godzinny rejs gondolą, podziwiając przepiękną przyrodę i krajobraz tamtejszych okolic. Końcowym portem okazała się być przystań tuż u podnóża niedzickiego zamku, po którym oprowadziła nas pani przewodnik, dostarczając nie tylko wiadomości na temat jego historii, ale przytaczając również wiele ciekawostek i legend dotyczących tego miejsca, których to z uwagą i zaciekawieniem wysłuchaliśmy. Będąc na zamku w Niedzicy, nie mogliśmy nie udać się na znajdującą się nieopodal zaporę, która zawsze przyciąga dużą liczbę turystów. Tam mieliśmy czas zarówno pospacerować, jak i posilić się przed dalszą podróżą. Następnie, niestrudzeni dotychczasową wędrówką, rozpoczęliśmy wspinaczkę na Trzy Korony, czyli na szczyt, o którym mówi się, że jest jednym z symboli Pienin. Niestety, z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych w postaci opadów deszczu oraz nadchodzącej burzy, byliśmy zmuszeni zawrócić z trasy i udać się do autokaru. Tym razem nie udało się nam zdobyć tego pięknego szczytu, ale planujemy już kolejną wycieczkę, aby móc dokończyć to, co przerwała teraz nam nagła zmiana pogody. Podsumowując, wycieczka bardzo nam się podobała i dostarczyła wielu niezapomnianych przeżyć. Mieliśmy okazję odpocząć na łonie natury, podziwiać przepiękne krajobrazy oraz spędzić wspólnie czas w miłej atmosferze. Nie zapominamy również o podziękowaniach dla naszego Pana Dyrektora Andrzeja Osińskiego, który w trosce o nasze bezpieczeństwo pokrył koszty związane z wynajmem autokaru, za co bardzo dziękujemy.